Photo.

Så fort man vågar ta för sig av livet och tro på sig själv så öppnas så många dörrar!
Just nu är det fullspäckat schema för mig och jag älskar det! Har gjort en riktigt sweet deal med en lokaltidning så nu har jag vipkort/backstagepass/fotopass och fotojobb till Köpingsfesten. Den här månaden kommer jag att gå runt med kameran som fastklistrad i ansiktet. Lina, Elina, Robin, Köpingsyran, Västeråsjobb och en asgrym plåtning med en asgrym människa, om jag har turen på min sida.

Och vilken underbar dag det har varit idag då! Second hand-runda med mormor. Hittade ett jättefint guldhalsband för 50 kronor, som hade kostat 150 och en oxblodfärgad vintage weekendbag som också kostade 50 riksdaler. Som hittat! Det är sån himla skillnad mellan second hand i staden och i storstäderna. Där är det jätteinne att shoppa second hand och vintageprylar medan folket här tycker att det är för folk utan klass, äckligt och pinsamt. Kanske därför de kan hålla så låga priser, ingen vågar shoppa. Men vad fan, man ser väl själv vilket skick grejerna är i. Minns när jag hade praktik i en second hand-butik, varje dag fick vi in grejer där prislapparna satt kvar, klädesplagg och skor som kanske var använda en gång. En gång fick vi in ett par oanvända byxor som kostat 900 kronor i butik som vi sedan sålde för 80. Crazy I say.

åsikter
Patrik Appelquist SAYS:

Jag säger som Ali-G, "It´s nice"!



//Patrik

2010-04-28 @ 03:15:11
URL: http://www.Gatubarn.nu
emilia SAYS:

DET GÅR BRA NU, KOMPIS DET GÅR BRA NU!

2010-04-30 @ 17:33:10
URL: http://etemperani.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Spara uppgifter?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback