Bildbomb: mormors födelsedagsfirande!



























Så var det dags igen för mormors b-day! Konstigt nog så känns det inte alls som att det var ett år sedan vi satt samlade runt köksbordet hemma hos pappa och sjöng för sjuttioåringen. Det skulle kunna vara någon månad sedan, den där varma sommardagen.

Började dagen med att uträtta ärenden på stan med lillstrumpa, baka jordnötskakor och sedan ett besök hos tandläkaren. Tre bedövningssprutor senare och med en fräschare mun susade vi vidare på hennes cykel hem till mormor. Och fy tusan vilken god mat det bjöds på! Mormors lasagne med ananassallad och vitlöksbaguetter! Vi åt nog alla tills vi höll på att få upp det igen, så himla gott! Till efterrätt hade jag bakat en blåbärscheesecake toppad med vit och mörk choklad. Åh, jag älskar att baka tårtor!

Tiden flög förbi och plötsligt hade klockan blivit mycket och solen hade gått ned för länge sen, det började bli dags att knata hemåt. På väg hem tänkte jag på hur lyckligt lottad jag är som har en sådan underbar familj. En familj som alltid ställer upp för varandra, finns där med en hjälpande hand eller high-fiva när saker går bra. (Jag hoppas att du fick en bra dag mormor, för det förtjänar du verkligen. Jag älskar dig!)

åsikter
Patrik SAYS:

Skoj! =)

2010-08-19 @ 03:16:35
URL: http://www.gatubarn.nu
julia SAYS:

vilka mysiga bilder, vad använder du dig utav för kamera ?

jag har även en veckans bloggtävling i min blogg, de enda du behöver göra e att skriva en kommentar om att du e med & tävlar. e du intresserad ? isåfall kan du anmäla dig här: http://magnific.blogg.se/2010/august/nu-kor-vi.html#comment :)



julia

www.magnific.blogg.se

2010-08-19 @ 03:35:02
URL: http://magnific.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Spara uppgifter?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback