Mitt tvåtusentio.


Självporträtt ett år sedan.


Vad gjorde du 2010 som du aldrig gjort förut?

- Upplevde riktig kärlek. Och spenderade en sommar i Göteborg.

Vad skulle du vilja ha 2011 som du saknade 2010?
- Lite bättre ekonomi och bästa vänner.

Vilket datum från 2010 kommer du minnas, och varför?
- 28 februari. Efter ett halvårs dejtande till och från blev Hultsfredskärleken och jag tillsammans.

Vad var ditt största misslyckande?
- Jag vill inte säga att jag har misslyckats med något det här året. Många saker har varit jävligt svåra och tuffa att tackla men jag kom ut ur det som en mycket starkare person. Omständigheterna har varit misslyckade men jag lyckades.

Bästa köpet?
- Min nya fina Canon Eos 5d och alla fina smycken med djurmotiv.

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
- Förutom hyra: tågbiljetter! Jag vågar inte ens räkna ut hur mycket det har blivit. Minst 10.000:- det här året.

Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad?
- Alla fotouppdrag, fotorelaterat och varje gång jag har fått en ny kund! Väldigt mycket som jag har varit med om med babe. När jag fick reda på att jag fick vikariatet på lasarettet. Alla gånger jag kämpat som ett jävla as för att övervinna panikångesten och sociala fobin och lyckats. När jag fick beskedet att jag kom med i Kick Start Västmanland (ett av Sveriges största nyföretagarprogram). Etc.

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2010?
- Blink 182 - I miss you. Förmodligen väldigt många till men som jag inte kommer på för tillfället.

Bästa musikaliska upptäckten?
- Oskar Linnros och Daniel Adams-Ray, självklart. The Big Pink, The Black Keys, Deportees och återupptäckte Maskinen när de släppte det musikaliska underverket Kärlek vid sista ögonkastet.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
- Gladare. Himla mycket gladare och väldigt lycklig emellanåt.

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
- Varit mer social, inte stängt ute dom som verkligen betyder.

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
- Som vanligt: grubblat. Många saker går att styra själv. Dom sakerna som inte går, tja, dom sker av sig själva och då är det ingen idé att grubbla över saker man inte kan styra över. Så skulle jag ha tänkt istället.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
- Jobbade och firade sedan med familjen hos mami på kvällen. En av de bästa dagarna!

Hur firade du jul?
- Hemma hos pappa med hela familjen. Lugn jul med nästan ingen stress.

Blev du kär under 2010?
- Oh ja! Eller blev och blev. Jag var kär, sedan blev jag ännu mer kär, förälskad. Nu älskar jag honom.

Favorit TV-program?
- Whale Wars och Cake Boss.

Bästa filmen?
- 500 days of summer!

Vem saknade du?
Patrik, familjen och alla vänner som försvann.

Vem var den bästa nya personen du träffade?
- Alla fina och helt underbara människor på Kick Start och Patriks goa familj och vänner.

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2010.
- Eftersom 2010 började med dunder och brak med panikångestattacker som avlöste varandra var och varannan dag så fick jag lov att lära mig att acceptera att det är så här och sluta skämmas över det. Det var nog då jag började kämpa på riktigt. Jag lärde mig att man inte alltid behöver vara starkast, typ we're all in the same world but with different stories. Och att våga älska och bli älskad.

Har du några planer inför 2011?
- Flytta ihop med Patrik och ta hand om mig själv.

Vad gör du på nyår?
- Är lycklig i Göteborg.

Nyårslöfte?
- Jag ger aldrig några nyårslöften. Däremot ska jag försöka fota mer av vardagen, släpa med mig kameran.
Ett av Sveriges största nyföretagarprogram

åsikter

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Spara uppgifter?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback