Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting drunk.

Vad är grejen med att uppdatera tio gånger om dagen på Facebook om sin unge? Hur tänker man när man uppdaterar hur mycket bebisen har bajjat, hur det såg ut eller om den har spytt och hur spyan var? Vad den äter, hur den har rört sig, om den är onormalt tidig med att krypa (alla föräldrar verkar få för sig att just deras barn är tidigare utvecklade än andra bebisar), när den vaknade, när den somnade, när den väckte mamma...


Jag ska nog göra samma sak med Sigge. Uppdatering 1 för dagen: "har haft en helvetesnatt igen då Sigge knappt har velat sova nått. Suck! Nu sover han snart i buren, hoppas jag hinner med en power-nap! Är så himla trött men älskar mitt marsvin ändå." Uppdatering 2: "Gud vad jag älskar när mitt marsvin tittar på mig och ler! Det gör mina dagar helt perfekta! Älskar mitt marsvin över allt annat!" Uppdatering 3: "Lillprinsen och jag ska bara ta det lugnt ikväll. Då blir det också ett bad för hans del! Han bajsade bakom soffan idag så stjärten måste tvättas. Kärleken till mitt marsvin går inte att beskriva!" Uppdatering 4: "Lillprinsen är nybadad och redo för buren, men han får då allt vara vaken och gosa med mamsen ett tag till, kl 22 är det burdags för lille marsvinet." Uppdatering 5: "Nu har äntligen Sigge somnat! Hoppas att han sover länge imorgon! Är så trött på att ha ett marsvin som tycker om att väcka mamsen lite för ofta och tycker om att ligga vaken och gnälla. Men älskar honom ändå! Mitt marsvin betyder allt för mig! "




Hoppade intressesmurfarna? Antecknade intresseklubben?

åsikter
Anonym SAYS:

Haha klockrent! Jag vill fortsätta att följa Sigges liv =P Verkligen händelserikt!

2010-05-13 @ 00:14:30
URL: http://www.Gatubarn.nu
emilia SAYS:

håller med patrik, jag vill också fortsätta! stoppar ner all info i min lilla söta carebox :D

2010-05-13 @ 21:12:41
URL: http://etemperani.blogg.se/
Petra SAYS:

hej! vad roligt att du börjat skriva igen=) tyckte det va så synd när du la ner ett tag för jag gillade verkligen att läsa! haha detta inlägg var stenkul då jag verkligen håller med om att det är dötrist när folk uppdaterar om extremt tråkiga saker som deras helvetes familjeliv! kram

2010-05-22 @ 21:39:44
Cecilia SAYS:

SV: Haha Emilia, carebox! Jag älskar dina uttryck!

Petra: Kul att höra, va glad jag blir! :) Haha ja, visst kan det vara kul att höra någon gång hur ungen har det, men att uppdatera om minsta liten grej tio gånger om dagen? :O Hehe ^^ Kram

2010-05-22 @ 22:07:38
URL: http://storiestoldbyme.blogg.se/
Karin SAYS:

Haha, jag känner igen det där! Det är måttligt intressant att läsa senaste statusuppdatering om hur melvin/tindra/nova/kevin åt jordgubbspure till frukost, potatismos till lunch och ärtor till middag... Jag skall absolut ta fasta på ditt tips och omedelbart uppdatera om allt min katt företar sig under dagarna (tiger sover, tiger sover fortfarande...:)

2010-05-22 @ 22:08:09
URL: http://pruebalo.webblogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Spara uppgifter?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback