"Ibland tror man på sig själv och ibland tvivlar man på sig själv. Det är olika."

En stormig höstkväll för exakt tre år sedan satt jag hemma hos en vän och kände mig så jävla nere. Det funkar inte det här, sa jag. Jag kan fan ingenting. Du Cissi, sa han. Ibland tror man på sig själv och ibland tvivlar man på sig själv. Det är olika. Sedan ryckte han på axlarna som att nu var problemet ur världen. Shit happens liksom. Precis så har det varit nu igen och trots att det inte var några märkvärdiga ord så tänker jag på dom idag. Imorgon ska jag sluta tvivla.

Idag hade jag i alla fall en himla mysig dag. Jobbat på världens bästa arbetsplats, handlat mat till mig och Sigge och spenderade resten av eftermiddagen och kvällen hos finaste mormor med mamma. Jag älskar hur lika vi är, mormor och jag. Och så glad jag är över att hon bor så nära nu! Rock-mormor!

Passade också på att få tummen ur och beställa smink från ELF. Ögonskuggor, eyeliners, läppglans, shimmer, concealer, nagellack, med mera för endast £17 (ca 180 kronor)! Från och med nu ska jag sluta handla smink i Sverige och endast handla på webben från utlandet. Eftersom jag sminkar mig med annat än lite mascara typ tre-fyra gånger i månaden så känns det ju fruktansvärt onödigt att spendera flera hundra på smink som ändå blir liggande och förstört. Speciellt när kvalitén är densamma, om inte snäppet bättre!

åsikter

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Spara uppgifter?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback