Om frågorna i undersökningen/tävlingen nedan.

Anledningen till att jag behöver er hjälp (och dessutom ger bort en gratis plåtning) är främst för att jag är nyfiken och vill veta vilken målgrupp som är sugna på att anlita en fotograf. Och för att veta vad folk anser om pris och kvalité. Jag har nämligen ramlat på en hel del filurer som tycker att jag bör jobba gratis eftersom jag tycker att det är så kul. Visst, mitt jobb är superkul! Det ska väl alla jobb vara, annars bör man väl ta sig en funderare om man kanske skulle ta och byta yrke? Det är himla trist att det är så med kreativa yrken. Hur skulle det se ut om jag bad min kusins kompis som är snickare, att snickra ihop balkongmöbler och tv-möbler till mig helt gratis? Han tycker ju att sitt jobb är kul!

Jag funderade också på det här med priser när en Nike-reklam dök upp på teven. Ett par gympadojjor runt tusenlappen. Om man använder de ganska flitigt så håller de ungefär... ett år? 5 redigerade familjefoton kostar lika mycket och håller för evigt. Galet!

Vad negativt det här inlägget verkar, nu när jag läser igenom det. Grejen är bara att vi spenderar gärna våra pengar på materiella ting istället för att uppleva saker eller fånga just den här dagen och den här känslan på bild. Jag vill i alla fall inte ligga på dödsbädden med flera Chanel- och Louis Vuitton-väskor hemma i garderoben och ångra att jag inte la dom pengarna på någonting som verkligen betyder.

åsikter
Erik SAYS:

Jag håller med! Vi konsumerar på tok för mycket strunt. Du tänker på skorna som ger dig bättre rumpa misstänker jag? Haha ja det är ett bra exempel.



Ja av dig får man åtminstone något som finns kvar resten av livet. Jag kan ångra att jag inte fotade mer när man va liten/yngre. Det är så jävla roligt att ha kvar.

2010-09-13 @ 21:03:49
Cecilia SAYS:

Ja, jag ångrar också sånt. Hur många gånger har man t.ex. inte kommit hem från en fest eller festival och har knappt använt kameran? Man ångrar sig ganska bittert så här efteråt. Så många minnen som går förlorade och sedan glöms bort. Det är himla synd.

2010-09-13 @ 21:11:04
URL: http://www.ceciliaappelqvist.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Spara uppgifter?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback