Runaway (let's have a toast for the douchebags)




Så sugen. Så fruktansvärt tatueringssugen. Vill göra den där fortsättningen på noterna eller tatuera över, vilket får bli ett senare projekt efter att ett sparande byggts upp efter soff- och sängköp till nya lägenheten. Men fåglarna och snirkliga handskrivna franskan i nacken vill jag göra nu, nu, nu! Helst vill jag nästan ha hela kroppen full av en massa djur. Harar, fåglar, rådjur.

Varje tidiga morgon när jag går till jobbet ser jag Herr Hare. Han skuttar längs gatan, vänder sig om och nästan väntar in mig. När jag kommit närmre hoppar han vidare en bit och gör samma sak igen. Det är mysigt. Hela staden sover, snön knarrar under skorna och där går vi - Herr Hare och jag. Det är så fint när det är dags för frukostcigaretten på jobbet. Oftast går jag ut själv vid den tiden, sitter helt ensam på bänken och tittar på fåglarna. Undrar vart de har sovit för natten och vart de är på väg. Jag vill också vara en fågel och flyga över staden, titta på alla stressiga människor som springer till och från jobben. Kanske släppa en kacka över någon som varit elak.

åsikter

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:
Spara uppgifter?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback